Monday, November 26, 2012

Sünnipäev. 21. 11. 1953




Sünnipäev oli eelmisel kolmapäeval, 21. nov. No tegelikult nagu mingit erilist tunnet küll polnud, ma pole kunagi elus oma sünnipäevi ei eriliselt oodanud ega armastanud. Väga on meelde jäänud üks eriline sünnipäev, mis peeti minu lapsepõlves setumaal, minu armsa vanaela ja vanaisa talus ja koos nende ja naabrilastega. See oleks nagu eile olnud...
   Kuna ema oli haiglas, otsustas mu isa et oleks võimalik sõita mu sünnipäevaks maale, mis oli mulle muidugi kahtlemata parim sünnipäevakink. Vanaisa ja vanaema juurde, armsale Setumaale, armsasse majja kallite inimeste juurde. Mäletan et siis ka polnud veel lund maas, loodus oli pruunikashall ja vihmamärg nagu hilissügisel ikka, aga see mõte et sinna pääseb, see fluidum...Ooh! Sõit sinna toimus isa sõbra vana Zapakamuhuga, just selle kõige algelisema ümara helesinise muhukesega, kus vähe ruumi, külm  ja kitsas. Aga peaasi et liikus ja edasi viis. siis oli veel laupäev koolipäev, sain vist 15 aastaseks, ja kohale jõudsime alles pimedas. Aga ees ootas suur ahjusoe maja, kus köögis kaeti  tore sünnipäevalaud suure tordiga , ja naabritüdrukud tulid mulle õnne soovima.
Aga see sünnipäev oli hoopis omamoodi. Kõigepealt muidugi see haiguse lugu ja käed ksidemetes jne. Ja olin nii omadega läbi et lausa keelasin ka Kalevil siia külla tulla, sest olin kodus enamuse ajast pikali ja lihtsalt lebasin. Ivokene nuttis lohutamatult telefonis, kui teada sai...see oli nii kurb. Aga ma ise olin lihtsalt väga väsinud nendest vintsutustest, aga seesmiselt täiesti tasakaalus, ja üldse mitte nukker. No rõõmus muidugi ka mitte. aga selline kindel tunne oli, et kõik möödub, saab korda, ja seisan siin Soomes kindlal sotsiaalsel platvormil mis aitab mu elul ladusalt laabuda. Vot selline tunne.
Sain sünnipäevaks mitu õnnitluskaarti. Ja kõnesid telefonis , ja õnnitlusi internetis. Tore tunne oli. Ivo sünnipäevakaart oli hästi naljakas, see oli fotost Londoni Briti muuseumis, mingi elukaga. Heli kaart Stockholmist - tõeline Palju õnne, see oli sama suur kui läptop! Vaata fotot, nii suurt kaarti polnud enne näinud! Tegin endast enne haiglasse minekut foto ka, siis on näha milline ma selles eas välja nägin. Veel sain kaardi Brigittalt, hästi armas, ja täna Jaapanist. Nii vahva!

No comments: