Sunday, November 25, 2012

Kuidas suvest sügis sai...

Kuna ma nüüd pikka aega siia blogisse midagi polnud postitanud, mõtlesin et teen ikkagi ühe sellise tagsihüppe ja panen siia üles pilte millel sügise tulek kajastub. Lihtsalt nii palju ilusaid pilte on.







   Sellel aastal tuli sügis nagu kuidagi märkamatult ja ...nagu Kalev ütles, et enne kui suvi jõudis alata, tuli juba sügis. Nagu läks sujuvalt kevadest üle sügisesse, sest tõesti suvel ju enamasti sadas ja oli sombune ja küllalt jahe. Vesi minu veskile, ma ei talu kuumust. Aga loodus ei saanudki oma tavalisse kaunidusse sel aastal, ei lokkanud maantekraavid ristikheinaõitest ega mesilaste suminast, ei suutnud roosid täide õiteilusse minna, sest vihm muutis õied kohe pruunikaks. Tegelikult sügiski oli selline veniv ja suht värvitu  mittemiski, kuigi metsad olid hullumeelsuseni mattunud mustikasaagi alla, seeni ka vist oli aga vähem kui eelmine aasta...Nojah, korilane nagu ma olen, ikka vaatan selle järgi mida loodusest korvi või purki saab. Kuigi eelmisedki moosid ootavad söömist - moosi keeta on tore, aga kuna aastaringselt puuvilju saadaval, siis kes neid moose sööb!









  Siia sai nüüd mitu pilti kibuvitsadest, aga kuna kibuvitsa leidub Porvoo linnapildis ikka väga sageli ja igal pool, siis, hahaa, on see ehk õigustatud. Ja suvel enne jaanipäeva kui nad siis õide puhkevad, levib tõesti õle kogu linna selline tugev roosilõhn, eriti peale vihma. Ükski roos ei lõhna nii hästi kui kibuvitsaroos, tänapäeva roosid ju ei lõhnagi...haigla juures on neid ka hästi palju ja tööle minnes ikka pistan möödudes ilusamaid marju suhu, siin on ju kõikjal nii puhas õhk jne...Sellel sügisel viisin valge kibuvitsa istikuid ka Tartusse Nuuksukese hauale, ei ole kindel kas lähevad kasvama, eks kevadel näe. Kui ei , siis viin aga uued, ma ei anna alla.
   Kuna elu toimub siin väikelinnas ju tegelikult aastaringselt nagu samu elamusi ja kohti läbi tunnetades, siis piltidelgi tihti sarnased paigad. Aga ma naudin neid küll siiski ka aastaringselt, lihtsalt rõõm on elada nii kaunis kohas.

No comments: