Tuesday, July 6, 2010

soome suvi ja eesti maasikad

No nii, polegi kõige hullem pilt, näitab meie Porvoo rannapromenaadi ja selle koha lähedal ma elangi, jõe äärde on minu majast ainult üks lühike tänavavahe. Pildil paistab kõik rahulik, tegelikult on praegu ikka suvi täies hoos ja kõik mõistusega soomlased puhkavad ja linn on rahvast üsna tühi, seevastu jõel aga käib vilgas sebimine ja paate-purjekaid on ikka vesi täis. Nagu rannarahvas kunagi, tullakse paadiga linna poodi toitu ostma, lapsed, naised ja koerad kaasas, et siis suurte toidumoonakottidega jälle mökkidesse naasta.
Kuna mul eile normaalajal töölt tulek jälle ära nulliti, siis täna valmistusin tõsiselt oma huve kaitsma ja ellu viima ja kasvõi läbi kinniste uste õigel ajal lahkuma. Oh kui palju takistusi jälle ette tuli, aga ületasin kõik ja teatasin viisakalt et mu tööpäev on läbi ja tulin tulema. Jõudsin napilt bussile, buss oli palav nagu sõitev saun, terve päev on tohutu palavus ja tuulekübetki kusagil pole. Oli küll selline tunne et äike tuleb, aga siiani kõik vaikne ja päike kuldab tuuleta maad.Mujal lähikonnas olevat sadanud, ainult mitte meil.
Imelik, polnudki nii väsinud, no oli ka üle tüki aja kergem tööpäev, ja kuigi aega jäi üle mõtlesin et lausa enesetapmine oleks sellise padukuumusega hakata vabal ajal aknaid pesema.No ja varsti piipar kutsus ja oli jälle vaja tegevusse asuda.
aga linnas vaatasin et silkan Miljoonatorist läbi, niisama, et siis tulen läbi vanalinna tagasi toidupoodi. Miljoonas olid pooled lauad tühjad, jaa, suvepuhkus ka kirbukas. Jõeäärne kirp olla hoopis kinni, teatas Selma kes vastu tuli. Ostsin 2 CD kassetti, nagu selgus oli mõlemas 2 plaati, hind oli ka soodus, 40 senti kasseti eest ehk siis 2 tühja pudeli raha. Bob Marley ja iiri muusika, no vahel võiks ju kuulata.
No ja siis tagasi tulles ostsin Oslast endale kvaliteetjuuksehooldusvahendeid, olid küll mitte kõige odavamad aga lihtsalt oli selline tunne et võin seda endale lubada. Ja Citymarketi eest müüdi maasikaid. Müüja ütles vabandavalt et on ainult Eesti omi, et teised kõik läbi...ma siis jälle et ma just ostangi, et ise eestlane jne. Maitsesin ka, oli jumala hea ja tegelikult pole ma ammu nii magusaid maasikaid saanud, tõesti vääga head.Müüja seletas et neil on Eestis kasvatus, et kus...ja siis ta ütles et ei oska seda hääldada ja näitas karpi ja olid Suislepast!!!Hea vana Mulgimaa, kohe meenusid muuseumi aja välitööd Suislepas kus me Viiviga selle kunstniku, nnn nimi ei tule meelde, suvilas elasime ja kollases voodis magasin. Oh mõnus kollane voodi, ja õunapuud õitsesid ja kõik oli jumala tore. Pargis istusin pingil, kolmandat päeva on seal samal ajal see indialase või indiaanlase moodi mees, pudelikorjaja, ka istub ja valvab kui kusagil mõni pudel tühjaks saab. Jube kummaline tüüp, soomlane ta küll pole. Evi oli helistanud, helistasin talle vastu ja pajatasin pikalt mis mul seal haiglas on ja kui palju tööd. Ülle olevat ka ikka jube läbi, et ei meeldi ja raske on. Muidugi on, siin töötada pole kerge. Aga elada on lihtne, kuigi igav.nüüd söön kodus maasikaid ja varsti lähen ära magama, sest ikka väsinud olen ka. Aga kokkuvõttes oli täna hea päev, kuigi kõigi jaoks kahjuks mitte, üks tahtis võtmega veenid läbi saagida...Õnneks ma nägin ja andsin teada.

No comments: