Monday, August 8, 2011

Rosamunde Pilcher ja Merikarbiotsijad

Täna vaatasin üle hulga aja telekat ja juhtusin nägema teist osa Pilcheri raamatu järgi tehtud filmist . Merikarbiotsijad ehk Sea shell Seekers. See on üks mu lemmikraamatutest, ikka väga-väga lemmik. Õnneks on see mul olemas, nii kodus Tartus ja imelisel kombel on õnnestunud see ka siit saada, täiesti uskumatu!No tegelikult on mul jah hullult vedanud, sest selle paari aastaga olen pea kõik oma lemmikraamatud saanud siia muretsetud soomekeelsetena, nii ei tunne ma puududt et neid lugeda ei saa ja samas on need kodus olemas. Ikka mõned asjad kuuluvad kindlalt just kodu juurde ja neid ei taha kuidagi mööda maailma laiali tassida.
Film oli niisiis ilma tõlketa, inglise keeles, aga kuna see raamat on mulle juba pähe kulunud ja film oli ka hästi raamatu tegevuse lähedane, siis tekstil polnudki tähtsust. Näitlejate nimed olid üsna tuntud, aga hetkel ei suuda küll kedagi meenutada, ilmselt ikka mingid kohaliku tähtsusega. Aga Penelope Keelingi osatäitja kuju oli minu arvates küllalt hea, selline vana hääbuva iluga daam. Ma hoopis enam nautisin ikka seda vana hea Inglismaad, seal tegevus ju toimub Cornwallis ja Londonis. Tundus et Londonis me Ivoga ka käisime seal Oaktree Streetil, üks auto veel seisis seal ja tegime pilti. Aga ehk ka eksin, no selliseid maju kindlasti on Londonis palju igal pool. Riietus oli väga stiilipuhas ja huvitav, ja kõik oli ikkagi toredalt selline inglaslik, veidi korratu, lagunev ja nagu metsistunud, just need aiad ja loodus. Ikka tõesti hakkab nii ära tüütama see soome liigne korralikkus - kõik on nii pügatud ja planeeritud ja korras hoitud, inimese poolt ära planeeritud ja raamidesse seatud. No mitte kunstlik, aga selline hingetu korralikkus. Muidugi mulle meeldib see inglaslik lokkav lopsakus palju rohkem. Kogu London tegelikult ju pole mingi ülesvuntsitud ja klanitud suurlinn, vaid uskumatu kui palju seal on mõnusaid nurgakesi, pinke igal pool istumiseks, majad on veidi räämas, aga nii kenad oma käestlastud aiakestega. ja see kõik muudab need kohad oh kui romantiliseks! Nii ikka tahaks kunagi seal pikemalt peatuda ja mitte ainult turistina olla. No loodame.
Igatahes oli tore üle pika aja taas telekat vaadata ja film ise oli aastast 2006, aga ikka ajastust kinni peetud, nii et võis vaadata kuigi jah, ega ta nüüd kesteab mingi linateos polnud.

No comments: