Friday, November 23, 2012

Roos sünnipäevaks.

Niisiis sain selleks sünnipäevaks, enne 59 aastaseks saamist, roosi. Mitte sellise kena lille nagu fotol näha, vaid haiguse, nahaaluse tugeva infektsiooni. Erüsiipel vist on rahvakeeli selle nimetus.
   Algas see juba öösel vastu 16. novembrit, kui tundsin et küünarnukk on valus ja seda ei saa ilma valu tundmata liigutada. Nahk just nuki otsas oli kare ja kuumas. Põletik sees. läksin muidugi ikka tööle ja kui valget töökitlit selga panin, mis on lühikeste varrukatega, vaatasin et punetus oli nüüd juba palju suuremal alal ja tööd tehes oli käsi valusam. Kuna olime auliga kahekesi, siis tema märkas et hoian küünarnukist kinni ja küsis mis lahti. Näitasin ja sain vastuseks `´Kuule sul on seal roos!`´ No ma lihtsalt ei teadnud roosist midagi, ja seega ka ei uskunud et see võiks mul olla.
   Õnneks oli reedene päev, meie töö-arsti vastuvõtu päev, ja ajaliselt ka veel mahtus talle helistamise aja sisse, mis on kl. 9-10. Helistasin ja Cristel tallberg, kes on sekretär, ütles et aeg on järgmine kolmapäev kell 14! No siis ma küll juba kõrgendasin häält ja andsin teada, et mul on vaja KOHE arsti juurde saada, et ma ei saa tööd edasi teha ja vapsee ma ei saa sellega kolmapäevani oodata. No see mõjus ja paluti kohe hakata arsti juurde tulema.
   Arsti vastuvõtt asub meie osakonna kompleksist teisel pool teed, alumise suure haigla kõrval, kus on ka töötajate ametikorterid. No lähedal. Arst oli keegi jumala uus, meessoost ja jube naljakas. Soome arstid ongi enamjaolt kõik jube naljaka välimusega, nagu mingid multikategelased. Ei mõju üldse arstina, on see kalle siis ühele või teisele poole...No siin nagu rõhutakse sellele , et arst on samasugune inimene nagu patsient, ja suures osas ka väldivad arstid valget kitlit, kui töö iseloom seda lubab. Nt meie osakonnas liigub osakonna arst tihti erksavävilise T-särgi ja teksadega, Riku-arst on hoopiski nagu mingi korraks läbi astuja, ja kui ta töölt lahkub et oma motorolleriga koju vurada (suvel), siis kerib ta oma ühe, ma ei mäleta kumma, püksisääre soki sisse ilmselt selleks et see sõidu ajal ei loperdaks. No üks arst käib selle loomaaia autoga tööl, kus ahvid ja palmipuud on kapotile joonistatud, ja üks valvearst on hoopis rastadega jne. Eestlane Hannes oma dändilikus, ent siiski klassikalises  ülikonnas mõjub pigem uudselt silmatorkavana ja erandlikuna kui enesestmõistetavalt normaalsena.
   No minu arst oli selline keskealine, kandis luhikest sportlikku polosärki ja arvutil tippides ta hoogsalt liigutas käsi klaviatuuri suunas nagu trummimees pulki lüües. Aga ta ikka sai kogu aeg hiirele pihta, umbes nagu tahaks näpuga hiirt surnuks lüüa! Ja selle hoogsa trükitegevuse juures kerkis tema lühikesevõitu särgike üles, paljastades üsna suure osa pallikujulist ümarat karvast kõhtu!!! Oli ta küll naljakas! Aga vaatas mu kätt ja diagnoosis naha-aluse infektsiooni ja kirjutas mulle antibiootikumide kuuri nädalaks ja valuvaigistid kui käsi valu teeb. Surus kätt - haiglas on tegelikult kätlemine infektsiooni vältimiseks taunitav! aga arstid teevad seda sageli ennast tutvustades...ja soovis mulle head paranemist. Ja andis haiguslehe reedeks ja soovis head paranemist.
Siis ma veel ei teadnud et tegelik haigus on roos.

No comments: